Då är bloggen startad!

Äntligen har jag kommit igång med min blogg! Den ska handla om min väg till möjligtvis Aspergers syndrom diagnos.

 

Jag har i över 1 års tid nu misstänkt att jag har AS, det hela började med att jag hade en lång depression sommaren 09. Depressionen handlade om missförstånd mellan mig och min pojkvän, brist på vänner, känslan av att vara misslyckad/annorlunda, höga prestationskrav med mera. Men som tur var tog jag mig ur den tillslut och mådde bättre.

 

Men jag var ändå nyfiken på det här med depression, "vad hur varför" tänkte jag. Äsch, jag googlar runt lite och fördjupade mig i det här med depressioner, och så kom jag över en artikel om en kvinna som sökte hjälp för depression, och fick sedan diagnosen ADHD. När jag läste den så kände jag igen mig en hel del i henne och började googla runt på ADHD, och genom det så stötte jag även på Aspergers Syndrom. Där kände jag igen mig enormt mycket och tänkte att det kanske är därför jag känner mig annorlunda mot för andra?

 

Därefter har jag läst många historier om AS, och verkligen känt att "det där är ju jag" Jag har följt forum och gjort internet tester som ger en indikation om att man kanske borde kolla upp det.

 

Ja, det var hur allt startade, men vem är jag då?

 

Jag är en tjej på 23 somrar som har bott 2.5 år (och fortfarande bor) i Kiruna. Jag spring vikarierar som personlig assistent, vilket kan vara jättejobbigt för vardagen blir ett kaos när man inte vet något i förväg. Det värsta som finns är när de ringer 7 på morgonen, "kan du jobba nu?" Men jag får ta den tid jag behöver för att ta mig till jobbet. De förstår ju att man inte är någon gud i alla fall. I övrigt är det ett rätt bra jobb, förutom att jag hatar att ringa andras telefonsamtal. Det sköna med jobbet är att kunderna jag jobbar hos pratar inte så mycket eller inte alls så jag behöver inte vara speciellt social.

 

Min fritid spenderar jag mycket till att surfa, googla runt på saker jag finner intressant, just nu handlar det mest om information om Autismspektrumet. Jag spelar även mycket TV-spel när jag väl sliter mig från surfandet. Mina favoriter är Super Mario i alla hans olika spel, Legend of Zelda och Sonic the Hedgehog + en massa fler. Jag är väldigt skicklig på mina spel när jag väl har satt mig in i dem.

 

I övrigt är jag en tankspridd, glömsk typ med stökig lägenhet. Jag gillar inte ironi och osanningar, det är fruktansvärt svårt att veta när någon menar något eller inte, lite kan jag väl, sådana där jättesjälvklara, men när en person låter så seriös och det skulle kunna vara seriöst så går jag på det direkt. Lögner är det värsta som finns, folk försöker lura mig hela tiden, men när jag märker att något inte stämmer så går jag till botten med det och får fram sanningen tillslut!

 

Det var lite "kort" om mig, jag hade nog kunnat skriva en hel uppsats om mig, men det hade tagit hela dagen och det hade nog ingen orkat läsa ändå så, och så måste jag verkligen ta itu med den förbannade städningen innan min pojkvän kommer hem!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0