Katter!

Jag har inte gjort något mycket mer än att surfa idag och äta choklad. Jag lyckades faktiskt laga lite enkel middag också, kyckling och spagetti. Som vanligt har jag varit inne på aspergerforum.se och kikat runt, för det mesta läser jag bara och skriver väldigt sällan. Oftast för att jag inte orkar kommentera något, det är så jobbigt att fånga ner alla tankarna man har i text. Men jag läste och kommenterade ett inlägg som en tjej hade skrivit, om hennes misstänkta AS osv. Och hon skrev om att hon älskar katter, och det gör ju jag också =^_^=

Vi hade 9 stycken katter. 1 bondkatt, 1 Angora/bondkatt, 2 perser, 1 Norsk skogskatt och 4 Helig Birma! När jag var liten skulle allt vara kattigt, 95% av alla mina sockar hade kattmotiv, jag hade en del T-shirts med katter, jag samlade på små kattplast figurer, kattbokmärken, kattklistermärken, kattpennor, kattpenställ. Ja det var säkert en hel del till också. Eftersom kompisar var svårt, och jag blev sviken hela tiden så var mina katter det bästa jag hade, jag var till och med "gift" med en av katterna på låtsas då, ni vet barn kan ju hitta på lite vadsomhelst.

I skolan när vi hade "forskning" så forskade jag bara om katter, så långt det gick, jag letade så mycket information som möjligt och skrev ner allting, även om enskilda raser. Men när det var färdigt, så var jag tvungen att forska om något annat, så då blev det såklart andra kattdjur, som Lejon, Tigrar, Geparder, Lodjur osv.

När jag blev lite äldre så älskade jag fortfarande katter, men inte lite extremt som då. När jag hade kommit igång med min talang, att rita, så ritade jag så kallade "Nekojins" människor med kattöron och svans. Det väckte lite gamla minnen så jag fick otrolig lust att rita en sådan, så det har jag gjort och här nedan ser ni bilden!


Jag har ritat så speciellt rent eller målat nå nogrannt, för det är så att min tablet (Ritplatta) Är gammal, och den har inga drivrutiner till Windows 7 så jag kan inte rita och måla med tryck känslighet. Jag önskar mig dock en ny tablet i julklapp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0