Uppe sent igen!

Klockan är snart 02:30 och här sitter jag och är pigg, aktiv och läser på forum och pysslar på datorn. Hade lätt kunnat gå ut och springa en halvtimme, men det är ju -10 ute och halt på vägen, och mörkt!

Hörde på radion på morgonen innan jag skulle till jobbet, något om att man inte ska få tvångsomhänderta människor med ADHD och Aspergers syndrom. Är det något som förekommer fortfarande? Man blir ju rädd när man hör sånt där, och min pojkvän sa bara "Där ser du vad de gör med sånna där" (Vadå där ser du... vi lyssnade ju på radion!) Gillar inte hans attityd när något handlar om psykiska problem/funktionshinder. Han förstår inte hur man kan få psykiska fel eller födas med psykiska funktionshinder. Han tycker alla ska kunna lära sig vara som man bör vara.

Hursomhelst, så blir jag ju verkligen rädd av att höra sånt där, jag som verkligen kände nu i helgen att jag bara ville gå direkt till sjukhuset då jag är ledig och fixa en tid hos psykologen. Det har varit en tung och jobbig helg, det var nog mest därför jag tänkte "Nu gör jag det, det blir som det blir". Men det där nyhetsinslaget gjorde inte saken bättre. Jag har ju hört tidigare att säger man något som psykologen kan tolka fel så finns det risk att man blir inspärrad... Min pojkvän har varit duktig och skrämt upp mig med sånt där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0