Dagen igår

Igår, var jag ut med två tjejer, min pojkväns brors flickvän, vi kan kalla henne för Lisa, och hennes kompis  som vi kan kalla för Carina. 

Jag hade vaknat vid 11:00 igår, för att jag hade ont i halsen, klev och och drack en varm kopp te som lindrade bra. Vid klockan 14:30 skrev jag ett SMS till Lisa, och undra när på kvällen jag ska komma över till henne, klockan 15:15 får jag svar, att vi ska över till Carina klockan 17 och går därifrån till krogen sen. Jag blev såklart jättestressad, jag hade nyligen duschat och höll på att föna håret. Jag skulle hinna sminka mig och äta middag på 1 timme och 45 minuter. Jag började stressa på, men fick efter en halvtimme veta att de hade ändrat till 18:00 istället. I slutändan åkte vi inte till Carina förräns 18:30 för att Lisa hjälpte mig att fixa håret innan vi åkte.

Väl där, så satt vi bara och prata en massa, och klockan blev 00:10 innan vi gick ut. De andra ville inte går för tidigt, för de ville inte att det skulle vara för lite folk där inne, då skulle det tydligen inte vara nå roligt. När vi kom fram, så var det en ganska lång kö, tog ca 20 minuter att komma in. Det var inte speciellt skönt att stå ute i -10. När vi var där inne gick 10 minuter åt till att de andra två skulle gå på toa, och sedan 15 minuter till att beställa varsin drink i baren, och sedan 5 minuter till att dricka upp den. Sen blev det lite dansande, de skulle prompt gå in till mitten av dansgolvet, så vid varannan svängning man gjorde med kroppen så stötte man i någon annan. Det var inte speciellt roligt!

Sedan blev det något smått strul, Carinas pojkvän skulle tydligen komma till krogen också, men när han kom så var det fullsatt och han gav tillslut upp. Då ville inte Carina vara kvar längre och samtidigt så pratade Lisa med sin pojkvän i telefonen och han ville inte hämta oss klockan 3 då krogen stänger, så han kom 02:10 och hämtade oss. Det var en märklig kväll, väldigt strulig och stressig. Jag kände bara ett stort kaos i huvudet när jag kom hem....
Make up igår, det tog sin lilla tid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0