Undra när...

Undra när jag ska ta och skaffa en tid till psykologen. Ska väl inte vara så svårt att gå dit tycker man, men det är jobbigt att inte veta vem man ska prata med och inte veta hur man kommer bli bemött. Jobbigt att hitta rätt och veta man ska säga. Hur ser det ut? Är det en reception på den avdelningen jag ska till, och vad säger jag till den som sitter i receptionen? "Hej, jag vill träffa en psykolog" "Hej, jag misstänker något avvikande och vill därmed träffa en psykolog" eller vadå? Jag kan ju inte säga i receptionen vad det är jag misstänker. Blä! Det känns ju bara så svårt! Jag har läst att i vissa fall så måste man besöka en vanlig läkare först som avgör om man ska remitteras vidare då till en psykolog och utredning. Krångel tycker jag!

Jag vill alltid vara väl förberedd, och veta i förväg vad som kommer hända, vem jag kommer möta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0