Mina bästa kompis var 4 år yngre än mig!

Min bästa kompis när jag var liten var 4 år yngre än mig, det är ganska stor skillnad i de lägre åldrarna. För mig var det bra i alla fall, jag kunde styra och forma lekarna som jag ville då. Min favoritlek var Lejonkungen, jag skulle alltid vara Simba och min bästis fick vara Nala. Jag bestämde alltid exakt allt vi gjorde och alla replikerna som vi sa. Som ett exempel så sa jag "Nu säger du "Simba, ska vi gå ut och leka" " så sade bästisen det. Ibland försökte hon dock hitta på egna repliker, men då rättade jag henne genast och sa att det hon sa är fel, så ska hon inte säga!

Mina klasskompisar tyckte det var konstigt att jag jämt lekte med en som var så mycket yngre. Men vadå? De andra svek mig bara hela tiden, när jag satt i fönstret och väntade helhjärtat på att den kompis jag hade bestämt tid med aldrig kom, och de ringde aldrig och lämnade återbud. Här hade jag istället en som avgudade mig och som jag kunde styra som jag ville istället. Kan man få en bättre lek kamrat?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0