Det blev inget ändå...

Ja, jag ska göra er läsare besviken. Det blev ingen tidsbokning idag. Jag gick och hälsade på min kompis som jag inte riktigt gillar, jag gillar henne inte för att hon har varit dum mot mig ett flertal gånger, utnyttjat naiva mig bara för att få information om andra och svikit förtroende. Nu ville jag i min tur utnyttja henne i alla fall, tänkte om hon kunde följa med mig och boka tid och visa vart jag ska gå osv.

Väl hos henne diskuterade jag vad jag ville, har ju pratat med henne om mina misstankar förut och hon har varit rätt neutral i frågan. Hon har inte sagt som andra "Nämen du är ju normal" utan hon har i alla fall varit typ "Jo, det kan ju vara något sådant kanske" åtminstone. Hon tyckte det var bättre att ringa, men jag avskyr att ringa, och i en sådan här situation då jag inte vet riktigt vad jag ska säga så känns det ju ännu bättre att boka tid face to face. Men att ha ett moraliskt stöd med, känns som ett måste. Jag har i alla fall fått klart för mig att det är kassorna vid ingången jag ska gå och boka i så jag har ju kommit en bit längre på det hållet i alla fall! Och att jag måste träffa en vanlig läkare först som ställer några frågor, och sedan skickar en remiss vidare till psykmottagningen. 

Mer hjälp än så fick jag inte, hon tyckte verkligen att jag borde ringa, och påstod att jag bara får boka tid mellan 8-9 på morgonen, men kassorna är ju öppna till 17 vad jag vet. Och så är det sån där "du ringer och lämnar nummer så ringer vi upp" grej har jag läst. Så om jag kommer dit på dan och säger att jag vill boka tid, säger de då "ring imorgon mellan klockan 8-9 istället" Vad jobbigt och krångligt i sådana fall...

Gjorde även bort mig idag. Skulle köpa ny linsvätska hos Synsam, jag är ganska ny på linser, startade någon gång i April med endags linser och gick efter en dryg månad över till 2 veckors linser istället. Hade fått någon linsköljnings grej med mina endags linser, så jag trodde att den användes som linsvätska också. Den har räckt väldigt bra, och så hade jag köpt ett annat märke på nätet också, som var någon special grej, easy sept. Fast jag var inte helt förtjust i den. Så jag tänkte att jag köper en ny av den här första jag hade från Synsam istället. När jag gick dit och skulle peka ut vilken "linsvätska" jag hade haft, så utbrast optikern hysteriskt "Men det här är ju saltlösning, den kan du inte använda som linsvätska!! Den rengör inget, då vet du inte vad du kan få i ögat" Jag blev jätteförvånad och en ångesklump svaldes ner i magen och jag sa "Oj, jag trodde det var en sån jag hade i alla fall, men jag kan ju ha fel..." Jag tänkte, shit om hon skulle få veta att jag har använt den till och från i ca ett halvår. 

Nu är i alla fall den videosekvensen fastbränd i huvudet på mig och spelas upp lite då och då när hon utbrister hysteriskt om saltlösningen... Jag har försökt ignorera händelsen hela dagen, men det dyker ändå upp framför mig, lär finnas kvar väldigt många månader och spelas upp då och då för mig. Har jätteångest över det och mår dåligt. Jag lär ju inte besöka synsam på ett halvår till i alla fall och hoppas att hon aldrig känner igen mig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0